Wednesday, August 12, 2015

IA Account Bersambung - siri 3 (Definisi IA account)

Ini adalah post no 3 saya pasal IA account yang saya buka (lama dah, sejak Julai 2015). Sekarang saya akan cuba kumpulkan IA screenshot dalam masa yang berlainan, untuk memberikan saya (dan anda juga) lebih pemahaman mengenai IA ni. Ok, sekarang saya dah ada 3 IA screenshot dikumpulkan untuk tatapan anda semua.

3.20 pm 10 Ogos 2015

3.30 pm 10 Ogos 2015

12.00 am 12 Ogos 2015
Apa itu ia account?
IA account ialah Indicator Account. Saya buka lot 0.1 pada 14 jenis matawang dalam akaun demo. Matawang tersebut ialah:


Sell pairs:
1. AUDUSD
2. NZDJPY
3. GBPCHF
4. EURUSD
5. EURCHF
6. CHFJPY
7. USDJPY

Buy pairs:
1. USDCHF
2. EURGBP
3. NZDUSD
4. GBPUSD
5. EURJPY
6. AUDJPY
7. GBPJPY


7 pairs kat atas tu sell, dan 7 yang bawah ialah buy. Untuk memudahkan process ni (dan juga untuk memastikan integriti supaya masa entry tu hampir serentak), berikut ialah script yang disediakan oleh trader101: http://www.forexfactory.com/attachment.php?attachmentid=333753&d=1255180252. Hanya tarik saja script tersebut ke dalam chart anda dan jangan close open position tu. Jangan takut, akaun anda tak akan rugi (believe it or not).

Buat masa ni, saya ingin perhatikan jer dulu IA account ni. Sampai masanya, kita akan lihat bagaimana entry boleh dilakukan HANYA berdasarkan maklumat dari himpunan screenshot IA ini. 

On a short note, cuba perhatikan pair paling atas dalam ketiga-tiga screenshot tersebut. Dan juga pair paling bawah dalam ketiga-tiga screenshot tersebut. Nampak tak 'rahsia' itu? Saya akan teruskan kajian...


Sekian. Semoga ALLAH akan menemukan kita sekali lagi kelak. Amin...

No comments:

Post a Comment