Wednesday, August 12, 2015

EU 11 Ogos 2015 (analisis step by step)

Berikut merupakan ulangkaji Genesis matrix kita pada chart EU 11 Ogos 2015. Trade what you see, not what you believe. Seperti sebelum ni, saya akan highlight bahagian Genesis matrix dan stoch sahaja. Sekarang, saya eliminate 2 stoch, hanya bergantung pada satu stoch iaitu 33,9,9. Kelihatan stoch ni konsisten dengan price dan beri saya apa yang saya nak. Tiada paksaan untuk menggunakannya, ok? Tanpa melengahkan masa, saya mempersembahkan... Klik gambar untuk besarkan.

Sori, berterabur info. Baca dari kiri ke kanan.

Tengok la trade mana yang anda ambil tadi.

Perkara yang selalu saya tekankan dalam trade genesis seperti sebelum ini.
1. Berhati-hati bila Euro open ke london open. Selalunya kedua-dua open ini akan berlawanan.
2. Jarak antara %k dan %d dalam stoch mainkan peranan. Ia petanda kepada banyak benda. Adakah market flat? Adakah market trending? Adakah momentum trending kuat atau lemah? Ke manakah arah trending tersebut? Downtrend atau uptrend?
3. Genesis merah, tapi stoch naik atas? Stay out of the market. Itu saja. Kalau stoch ngan matrix genesis tak sama keputusan, tunggu peluang lain yer.
4. Stoch adalah OSCILLATOR. Dia akan berpusing dari atas ke bawah dalam julat 0-100. Maka, kalau stoch dalam OB/OS tak semestinya dia akan keluar dengan cepat. Boleh jadi uptrend atau downtrend tu kuat dan berterusan.


Senang. Sekarang, anda pula boleh analisis chart sendiri.

No comments:

Post a Comment