Friday, September 4, 2015

Sambungan Cerita Gvc Dashboard | Menjejak Setfile Holy Grail

Mula-mula dulu saya teruja dengan autotrade dan 'setfile' Gvc dashboard. Saya post pasal Gvc dashboard dulu mula-mula kat sini. Ia ditulis pada 28 Julai 2015.

Tapi, saya dapati ia sangat berisiko pada kebanyakan masa. Risk reward ratio pun tidak begitu meyakinkan. 40% SL adr dan 10% TP adr rasanya. Drawdown yang dialami juga menjadi semakin perit.

Thread dashboard trading juga semakin lama menjadi semakin panjang. 

Banyak idea baru berkembang. Baru-baru ni saya selak kembali thread tersebut. Dan perkara berikut amat menarik perhatian saya:

Beribu-ribu pips on autotrade

Equity curve yang sangat mengancam hehehe
Perasaan ingin tahu membuak-buak. Saya akan cuba korek dari trader tersebut, apa setfile yang dia guna ya! 

Stay tuned guys!

No comments:

Post a Comment