Wednesday, November 4, 2015

Memperkenalkan ADX | GBPUSD 3 November 2015 - 4 November 2015

GBPUSD 3 Nov - 4 Nov 2015

Dengan menggunakan ADX, kita dapat trade dengan trend. Jika kita lihat di sebelah kiri chart tersebut, ADX pada mulanya berada bawah level 20 dan seterusnya ADX bergerak ke atas level 20. Ia berterusan hinggalah pada masa ADX mula turun ke bawah level 20.

Kalau anda inginkan trend, mungkin inilah caranya. Anda dapat trade di handphone anda kerana ADX secara 'default'nya telah disediakan dalam metatrader Android/iPhone anda.

Inilah chart kosong tanpa indicator lain. Lihat ADX berfungsi berseorangan tanpa indicator lain ya...

Garis-garis yang saya letakkan tu mewakili crossing ADX pada level 20

Nak guna ADX? Silakan mencubanya. Download dari link ini

Saya terpesona dengan simplicity yang ADX bawa, harap saya akan dapat trade live dengannya. 

Genesis mungkin perlu 'hold' dulu buat sementara waktu ini, kerana saya ingin cari indicator yang boleh digunakan dari mobile saja. Wish me the best of luck yer!! 

Tengok apa kuasa ADX. Garis kuning tu ialah DMI cross.
Kotak biru tu saya lukis bahagian di mana ADX duduk di atas 20 level.


Sekian, terima kasih!!

No comments:

Post a Comment