Sunday, February 7, 2016

Fungsi Profile Dalam MT4

Profile dalam Mt4 sangat berguna. Saya pun baru belajar menggunakannya.

Fungsi Profile

Sayangnya hanya dalam pc/laptop saja. Saya tak pernah cuba di windows powered tab lagi sebab tak ada, hihihi.

Kepentingan dia:
  • boleh layan pairs ni dalam group. Sebagai contoh, boleh asingkan semua 8 ccy kepada group berlainan.
  • boleh letak chart m15,m30,h1 sebelah-sebelah.
Sebagai contoh, saya asingkan 8 ccy group supaya boleh memerhatikan sekali lintas keadaan 8 ccy yang broker saya tawarkan.

Saya buat camni

Next untuk tengok profile seterusnya dalam list tu. Profile tu dia akan susun ikut alphabetical order.

Previous untuk sebelumnya.

Save As... untuk simpan profile yang telah kita susun.

Remove untuk delete apa profile yang tak perlu.

Option Window pula

Ini pula boleh digunakan kalau anda nak susun window itu ikut kegemaran anda. Contohnya nak susun secara melintang ke, menegak ke, tile ke.

Bila pilih horizontally

Atas ni memang takley guna la dalam kes saya.

Bila pilih vertically

Masih lagi mengecewakan.

Bila pilih tile

Tapi bila kita pilih tile windows, lihatlah hasilnya.

Anda juga boleh jer klik kanan cam kat bawah ni:

Klik kanan kat mana-mana tab

Camni pun boleh. Kalau anda lihat ada 6 Cad bawah simbol USDCHF tu. Tu untuk tunjuk current profile yang sedang dilihat. 

Selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment