Tuesday, December 15, 2015

Perbincangan Setting Terbaik Untuk CCFp-Diff MTF dan CC-Diff MTF di ForexFactory

Hi kepada semua. Banyak post-post saya sekarang berada di Forexfactory berkenaan CCFp-Diff dan CC-Diff. Post-post tersebut bermula page 125 hingga kini.

Banyak setting yang telah saya lalui dengan setting-setting di CCFp-Diff dan CC-Diff hingga kini. Antaranya ialah kombinasi m15,m30,h4 dan juga m15,h1. Masalahnya ialah untuk mencari TF yang sesuai untuk diri saya dan juga personaliti masing-masing.

Ada soalan mengenai, kenapa tiada suggestion dalam indicator CCFp-Diff MTF?

Telah pun saya kupas di sini

Kita semua tahu trend berbeza dari tf ke tf yang lain. Lihat carta-carta berikut.


Anda dapat lihat kan, ini ialah chart 4hr. Dan dalam 2 garis tu, tempoh 5 hari.


Ini pula ialah chart 1hr. Juga untuk tempoh masa yang sama.


Dan ini ialah untuk 30minit. Nampak tak kawasan ranging dalam chart tersebut.


Dan dalam chart m15, ia lebih jelas. Bukankah begitu?

CCFp-Diff MTF atau CC-Diff MTF memberi maksud yang jelas. Untuk mengelakkan keadaan ranging sebegini.

Andai kata anda entry berdasarkan h4 semata-mata, anda akan mengalami drawdown yang besar kemudiannya jika smaller tf berubah dengan begitu mendadak. Bukankah itu merbahaya kepada anda? (Terutamanya open position anda).

Jadi, carilah setting yang terbaik untuk diri anda sendiri. Untuk terlibat sama dengan conversation dalam thread kita, silakan lawati thread itu di sini. Saya akan berterusan mengemas kini finding saya di sana.

Selamat maju jaya.

No comments:

Post a Comment