Sunday, December 20, 2015

Eksperimen CC/CCFp Diff 4

Apa yang akan saya katakan dalam post ni diambil contohnya daripada post sebelumnya.

Saya ambil kembali gambar tersebut.


Atas ni ialah kompilasi suggestions sepanjang 11.45-12.30 bagi skrin saya yang dipenuhi oleh CC-Diff dan CCFp-Diff berlainan settings.

Apa yang kita cuba kalini agak berbeza.


Atas ni ialah CC mladen. Lebih kurang sama cam CCFp. Tapi lebih cepat. Saya setkan kepada h1 di chart m15, interpolate true. Ada 2 garis saya lakarkan. 11.45 dan 12.30.

USD weakening.
CAD weakening.
GBP weakening.
CHF weakening.
AUD strengthening.
NZD strengthening.
JPY strengthening.
EUR flat.

Jadi, suggestion saya ialah seperti berikut.

AUDUSD buy.
NZDUSD buy.
USDJPY sell.
AUDCAD buy.
NZDCAD buy.
CADJPY sell.
GBPAUD sell.
GBPNZD sell.
GBPJPY sell.
AUDCHF buy.
NZDCHF buy.
CHFJPY sell.


Ada 1 dozen suggestion manual saya. Kalau salah, maafkan saya ya.

Yang ni AUDUSD buy. Masih lagi popit.

NU buy.

UJ sell.

AUDCAD buy.

NZDCAD buy. Pergerakan terbaik?

CADJPY sell.

GBPAUD sell.

GBPNZD sell.

GBPJPY sell.

AUDCHF buy. Walaupun dah dekat peak. Hihihi.

NZDCHF buy. Ni pun dah peak dah ni. Huuuuu.

CHFJPY sell.

Ok. Peringatan saya: jangan tertipu dengan saiz chart. Ada yang 40 pip. Ada yang 80 pip ya.

Manual lebih profit ke daripada CCFp-Diff dan CC-Diff ni?

Tapi, ini manual observation kepada CC sepanjang 45minit saja.

Selamat mencuba guys!

No comments:

Post a Comment